Dieta i zasady ogólne

Stosując ćwiczenia Aerobicznej szóstki Weidera musimy przestrzegać kilku zasad, wiążą się one z tym że nieprzestrzeganie ich pozbawi nas wszelkich efektów naszych działań, czego pewnie niechcemy. Zmarnowany wysiłek jest najgorszym z możliwych scenariuszy jakie możemy doświadczyć, bynajmniej nie z powodu braku skuteczności ćwiczeń. Owe zasady to:
- na 2 godziny przed ćwiczeniem powstrzymajmy się od sytych posiłków np. sytych obiadów, spożywajmy jedynie produkty bogate w białko jak twaróg, mleko, chude mięso czy też wędliny, ryby. Te produkty nie wpłyną na przyrost tkanki tłuszczowej, a jedynie umożliwią budowę mięśni. Spożycie ryb i produktów bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe pomoże nam dodatkowo spalić tkankę tłuszczową.
- przez cały okres ćwiczeń spożywać różne źródła antyoksydantów (owoce, warzywa, witamina C, witamina E, zielona herbata)
- powstrzymajmy się od spożywania fast foodów, słodyczy zwłaszcza wyrobów ciastkarskich, tłuszczy roślinnych utwardzanych np. różnego rodzaju margaryn.
- zachowajmy umiar w węglowodanach takich jak makaron czy ziemniaki zastępując je ryżem najlepiej pełnoziarnistym.
- Chociaż raz dziennie spożywajmy produkty bogate w błonnik np. płatki owsiane.
- podczas ćwiczeń starajmy się zaopatrzać organizm w wodę, na tyle ile będzie tego potrzebował minimum 0,5 litra wody na jeden cykl ćwiczeń.(Efekt wzrostu masy po ćwiczeniach jest skutkiem napomowania mięśni wodą, efekt ten mija po kilku godzinach po ćwiczeniach- jest zjawiskiem normalnym)
- Nie ćwiczmy na bezdechu. Zabieg ten nie tworzy mięśni, a jedynie je niszczy.
- Oddychajmy w sposób. Wdech przy napinaniu mięśni, wyddech przy rozluźnianiu mięśni.
- od razu po ćwiczeniach dobrze jest wypić szklankę wody z dodatkiem cukru bądź sok z cukrem lub też posłodzoną serwatkę. Zabieg ten przyśpiesza i umożliwia regenerację uszkodzonych podczas wysiłku włókien mięśniowych. Dzięki temu szybciej zobaczymy ukształtowaną rzeźbę mięśni.
- nie stosujmy rygorystycznych diet. Szerzej o tym na na stronie Jakschudnac.dla4.pl.

Kilka uwag dla okrąglejszych
Mimo że zasad wydaje się dużo to są one niestety niezbędne do uzyskania jakichkolwiek efektów z ćwiczeń. Można by dodać że proces budowy mięśni ma miejsce dopiero po wysiłku. Jeśli zależy nam jedynie na spaleniu tkanki tłuszczowej możemy powstrzymać się od zabiegu picia słodzonej wody po wysiłku. Ale jest to jedyna zasada od której można odstąpić. Jeśli, zwłaszcza na samym początku, ćwiczenia trwają krócej niż 0,5h to warto zastanowić się nad wykonaniem dodatkowej 0,5h rozgrzewki przed faktycznym treningiem odpowiednich partii ciała w tym wypadku brzucha, jest to czynnik który stymuluje tkankę tłuszczową do spalania. Toteż dla osób którym szczególnie zalega tkanka tłuszczowa na brzuchu zaleca się przed każdym dziennym cyklem wykonać minimum 0,5h ćwiczenia rozruszające AEROBOWE(biegi, podskoki, pajacyk- ćwiczenia w jak najmniejszym stopniu obciążające mięśnie) mające na celu przyśpieszeniu akcji serca i szybszego krążenia krwi a co za tym idzie spalenia zalegających składników pokarmowych we krwi oraz rozgrzanie tkanki tłuszczowej. Można, zamiast stosowania 0,5h rozgrzewki ubrać się cieplej w miejscach w których spalenie tkanki tłuszczowej jest dla nas szczególnie istotne lub np. zawinięcie tej części ciała folią. Nie jest to efekt który w równym stopniu działa tak samo jak rozgrzewka nie mniej jednak jest on naprawdę pomocny zwłaszcza w celach rozgrzania tkanki tłuszczowej.
Pamiętajmy jednak o zaopatrywaniu się w wodę, gdyż przy tym zabiegu będziemy tracić jej naprawdę duże ilości. Aby nie nabawić się roztępów, zwłaszcza przy owijaniu ciała folią polecam posmarowanie skóry zwykłym ojejkiem do ciała, może być nawet taki dla niemowląt z uwagi na jak najmniejszą zawartość substancji szkodliwych i zapachowych. Jeśli ktoś nie boi się ćwiczeń i wysiłku a zależy mu na szybkim pozbyciu się tkanki tłuszczowej nie tylko z okolic brzucha można po bezpośrednio po A6W zastosować 5 minutowy sprintowy bieg w miejscu. Razem z tym biegiem ćwiczenia nie powinnny trwać dłużej niż 50 minut. Pamiętajmy aby się nieforsować i niewykańczać, choć ćwiczenia są o niebo lepsze niż wszelkie diety to organizm nie przyzwyczajony do nadmiernego wysiłku może dać nam negatywnie we znaki i nie dokończymy całego 6 tygodniowego programu ćwiczeń.

Stosowanie ćwiczeń Aerobicznej szóstki Weidera wymaga od nas stosowania się do wyżej wymienionych zasad jeśli zależy nam na spaleniu tkanki tłuszczowej. Nie jest to dieta rygorystyczna chodzi raczej o to aby nie przesadzać z nadmiarem tłuszczy nasyconych w pożywieniu jak i węglowodanów. Idealną dietą jest zachowanie idealnych proporcji węglowodanów, białka i tłuszczy zwłaszcza nienasyconych dla naszego organizmu. Wszelkie diety pozbywające nas jednego z tych składników jak białka, węglowodany czy również tłuszcze powoduje w naszym organiżmie nieodwracalne skutki, które wcale nie będą nam się podobać. Tak popularna teraz Dieta Dukana powoduje w organiźmie owszem spalanie tkanki tłuszczowej, ale przedewszystkim powoduje ogromne zaburzenia w godpodarce żywieniowej całego organizmu doporowadzając cały organizm do stanu skrajnego wycieńczenia. O złych efektach, chorobach i powikłaniach stosowania tej diety czyta się coraz więcej i przestrzegam przed stosowaniem tej diety wszystkie osoby które choć w niewielkim stopniu chcą dożyć 60 roku życia. Bliżej o wyniszczającym działaniu diet wykluczających pewne substancje z pożywienia można poczytać na stronie Jakschudnac.dla4.pl. Stosowanie różnych pozostałych metod na wzmocnienie działań A6W jak najbardziej nie jest konieczne, sam program naprawdę dla większości wystarcza by uzyskać niesamowite efekty. Jednakże nie wyklucza się możliwości stosowania kremów odchudzających lub suplementów zwłaszcza kreatyny czy też innych suplementów diety. Jednakże miejmy na uwadze fakt że podane tu zasady są sprawdzone i bezpieczne w stosowaniu. Jeśli nie wiemy jak dany środek zadziała na nasz organizm lepiej go nie stosować, bo możemy sobie wyrządzić więcej szkód niż pożytku.